Røde Møllegård

Røde Møllegård og Rødegård er to små hyggelige børnehave afdelinger.

Medarbejderne er meget nærværende og lejlighedernes små rum skaber muligheder for leg og fordybelse med mindre børnegrupper.

De to afdelinger fungerer hver for sig, men har samme værdier. Vi mødes nogle gange til fælleslege på legepladsen eller tager på fællestur. På den måde veksler vi mellem et nært og trygt miljø og et større fællesskab med flere børn og voksne.

Fakta om Røde Møllegård og Rødegård:

- Vores åbningstider er: Mandag - Torsdag 6.45 - 17.00. Fredag 6.45 - 16.30

- Vi er 2 fysik separate afdelinger med 21 børn i hver afdeling, hvor 4 af pladserne på hver afdeling er basispladser. Som er børn med særligt behov, som er blevet visiteret til pladsen.

- At have tætte relationer med børn og forældre.

- Struktur og rutiner ved brug af feks visualisering og pictogrammer.

- At have indrettet institutionerne med tydelige legezoner, som inviterer til leg og giver mange lege- og udviklingsmuligheder.

Mere om Røde Møllegård og Rødegård:

Som medarbejder er vores fokus at være nærværende og anerkendende i vores relation til alle børnene.

Vi gør meget ud af at tilpasse og justere os i forhold til de aktiviteter vi tilbyder børnegruppen. Vi arbejder på tværs af aldersgrupper, men har det sidste år i barnets børnehave fokus på skolerelaterede aktiviteter og tilbud.

Vores tydelige legezoner indbyder til rammesættende lege, fordybelse samt fri leg.

Vi arbejder visuelt i både rutiner, overgange og den daglige struktur, hvor vi ugentligt har fast børneyoga, fri for mobberi og afslapning.