Lumix Nord

Velkommen til Lumix Nord

Lumix Nord er en selvejende børnehave, som består af fire små lejlighedsafdelinger; Hjems børnehave, Nordstjernen, Rødegård og Røde Møllegård. Fælles for alle afdelingerne i Lumix Nord, er at vi hver dag skaber små og store oplevelser sammen med børnene gennem glæde og nærvær. Vi kan tilbyde plads til dit barn i et lille trygt fællesskab, hvor hvert barn og familie bliver set, mødt og lyttet til hver dag. På tværs af Lumix Nord prioriterer vi forældre samarbejdet højt, og vi har et særligt fokus på at alle afdelingernes medarbejdere har stort kendskab til hvert enkelt barn og familie.

I Lumix Nord har vi fokus på børnefællesskaber og det enkelte barns deltagelsesmuligheder. Derfor arbejder vi både med små fællesskaber i afdelingerne, men også at børnene, når det giver mening kan mødes i et større fællesskab på tværs af afdelingerne til fælles aktiviteter og leg på nærmiljøets legepladser.

I Lumix Nord er vi fælles om at der i alle afdelinger er masser af plads til leg, både baseret på børns egne initiativer og på at de voksne kan udvide legen gennem planlagte pædagogiske aktiviteter. Vi arbejder ud fra et fælles pædagogisk fundament, læreplan og har fælles årligt tilsyn, som alle er med til at skabe rammen for pædagogisk udvikling og sparring på tværs af Lumix Nord.
I Lumix Nord har hver afdeling sit eget særkende, som I kan læse meget mere om under hver afdeling, hvor der også står beskrevet mere om hverdagen, forældrerundvisninger og meget mere.

Vi glæder os til at byde jer velkomne hos os i Lumix Nord